Monday, August 15, 2011

Pantau CCTV melalui internet dan blackberry



Anda ada streamyx ? saya tahu tentu ramai dari anda yang ada akaun streamyx, tahukah anda dengan adanya streamyx, banyak perkara yang boleh kita buat selain dari untuk kegunaan akses internet sahaja.

Salah satu dari banyak kemudahan yang boleh anda gunaka ialah, anda boleh memantau CCTV yang anda pasang dari mana-mana tempat di dunia ini asalkan anda ada akses kepada internet. Selain dari itu, dengan kemudahan streamyx anda juga boleh gunakan telefon pintar anda yang menggunakan pemprosesan "symbian","windows mobile","iphone" atau "blackberry".

Sungguh mudah kan ? on the move sambil memantau cctv di rumah kita. Dalam blog ini, saya akan bagi contoh bagaimana cctv boleh dipantau melalui komputer saya di pejabat dan juga melalui blackberry saya.

Saya tak dapat nak tunjukkan cara guna kat iphone sebab saya tak ada iphone. Walau bagaimana pun caranya adalah sama.

Saya sertakan gambar-gambarnya, iaitu CCTV di rumah saya , saya pantau dari tempat kerja dan juga saya pantau CCTV di rumah saya melalui blackberry saya.

(1). Melalui komputer di mana mana jua asalkan ada internet



(2) melalui blackberry saya



Senang kan ?

3 comments:

  1. bro saya ada soalan
    camne nak tengok cctv dari fon symbian@windows fon
    applikasi apa yang nak di download.
    tolong batu ckit.

    ReplyDelete
  2. ajarla cara macam ner nak setting pada modem streamyx....

    ReplyDelete
  3. Salam,

    Encik,mohon bantuan..sekiranya saya reset password streamyx adakah cctv di handphone juga akan bermasalah?di skrin tv saya dapat view yang sebelumnya, tiada masalah. Mohon bantuan segera ye encik. Terima kasih.

    ReplyDelete